Dana 27. travnja 2017. godine u ustanovi „Tić“ održana je radionica „Djeca i mediji“ organizirana za učenike pete generacije ambasadora „Tića“ – polaznike sedmih razreda osnovnih škola u Rijeci. Radionica je imala za cilj dodatno osvijestiti i educirati djecu kako da s razumijevanjem i kritičkim odmakom konzumiraju medijske sadržaje i na taj način doprinijeti preveniranju nasilja i drugih eventualnih poteškoća u životu djece i mladih. Promišljanja o pozitivnim i negativnim aspektima medija, njihovoj ulozi i utjecajima na mlade, ambasadori su prikazali putem plakata i prezentirali ih školskim koordinatorima, a misiju ambasadora nenasilja nastaviti će djelovanjem u svojim školama.
Mediji, osim što nas informiranju, educiraju i zabavljaju, svojim informacijama utječu i na formiranje stavova, vrijednosti i ponašanja, stoga je njihova uloga u životu mladih značajna. Činjenica je da djeca već od najranije dobi, kada još nisu sasvim sposobna razlikovati realni od virtualnog svijeta, konzumiraju različite medijske sadržaje. Zbog užurbanog načina života, roditelji sve manje vremena provode sa svojom djecom pa djeca i mladi većinu slobodnog vremena provode uz medije koji često postaju djeci glavni odgajatelji i uzori. Mladi, koji se nalaze u razdoblju formiranja identiteta, posebno su podložni sugestijama iz medija o tome kakvi bi trebali biti oni sami (izgled, ponašanje, stavovi, vrijednosti, odnosi) i svijet u kojem žive.
Kako bi mediji imali što pozitivniji utjecaj mladi trebaju poznavati sve njihove pozitivne, ali i one negativne strane. Promišljanjem o pozitivnim i negativnim aspektima društevnih mreža, promicanju i kršenju ljudskih (dječjih) prava u medijima, informativnoj i odgojno-obrazovnoj ulozi medija, utjecaju “reality showova”, manipuliranja reklamama, prikazima nasilja, prepoznavanju senzacionalizma, kroz današnju smo radionicu potaknuli djecu na kritičko promišljanje medijskih sadržaja kao i slike života i svijeta koju mogu dobiti kroz medije, ali i nastojali prevenirati nekritičko preuzimanja sadržaja upitnih vrijednosti. Istovremeno naglašavajući snažnu društvenu ulogu i odgovornostmedijskih djelatnika koji, vodeći računa o tome kako i koje vrijednosti prenose djeci i mladima, mogu značajno pridonijeti društvenoj dobrobiti tepromicanju i zaštiti prava i interesa djece i mladih, edukaciji i promicanju pozitivnih društvenih vrijednosti, jačanju senzibiliteta javnosti za pozitivne vrijednosti i spriječavati negativne pojave i oblike ponašanje. Jer na taj način, mediji pozitivno djeluju na djetetovo odrastanje i razvoj (emocionalni i socijalni) i oblikovanje pogleda na svijet.
U završnom dijelu radionice, svoja su promišljanja i zaključke ambasadori prikazali putem plakata i prezentirali ih školskim koordinatorima, a misiju ambasadora nenasilja nastaviti će djelovanjem u svojim školama.